Speciální zkoušky vodní práce Lukov 6.8.2011

11.08.2011 09:39

 

V sobotu 6. srpna 2011 jsme se zúčastnili SZVP v Lukově u Zlína. Na zkoušky nastoupilo celkem 9 psů. Z toho 2 výmarští ohaři, 3 němečtí ohaři, gordon setr, foxteriér, labradorský retrívr a müsterlandský ohař.

Po společném nástupu jsme byli rozlosováni do dvou skupin. My s Bruk jsme si vylosovali číslo 5, což byla první skupina. Hned po rozlosování následovala první disciplína, klid na stanovišti. K vykonání této disciplíny jsme se přesunuli k druhému rybníku. Z této části jsem neměl obavy, Bruk zůstala jak přibitá při každém výstřelu. Hodnocení tomu odpovídalo, dostali jsme známku 4.

Po této disciplíně jsme se již rozdělili na dvě skupiny. První skupina nastoupila na vodu a druhá nastoupila na hledání v rákosí. My, v první skupině, jsme tedy měli na pořadu disciplínu – přinášení kačeny z hluboké vody. Z této disciplíny jsem měl trochu obavy, nicméně Bruk byla opět nejšikovnější a zvládla to bezvadně. Dostali jsme známku 4.

Další disciplína byla ochota na hluboké vodě. Bruk šla na první povel do vody. Nebála se jít dál do hlubší vody, byla lehce ovladatelná a reagovala na každý můj povel. Známku jsme  získali opět nejlepší, tedy 4.

Potom následovala přestávka, aby si psi i vůdci mohli odpočinout, někteří se i uklidnit, na další část zkoušek.

Po pouze jsme nastupovali další disciplínu – hledání kačeny v rákosí. Bruk šla na první povel do rákosí, kačenu rychle natáhla do nosu a kačenu přinesla, ale po mé nezkušenosti, že jsem jí vybral mokré místo pro předání, váhala si sednout, až jsem trochu ustoupil do sucha, tak si teprve sedla a kačenu ochotně předala. Rozhodčí mě upozornili na tuto malou vůdcovskou chybu, která však nebyla chybou psa, proto jsme dostali známku 4.

Poslední disciplína následovala – nahánění v rákosí. Z této disciplíny jsem měl největší obavy a nervozita byla veliká. Bruk šla do rákosí na první povel a hledala hluboko v rákosí cca 7-8 minut. Bodové hodnocení opět 4. Po dokončení této disciplíny mi spadl kámen ze srdce, protože jsme získali plný počet bodů 100/100.

Už jsem se mohl jen těšit na některý z pohárů a tajně jsem doufal, že ten nejcenější J A stalo se. Byli jsme vyhlášeni jako vítězové těchto zkoušek. Bruk byla nejlepší!!!

Na tyto zkoušky jsme se pečlivě připravovali u Karla KolářeJaromíra Gratcla, kteří nás toho hodně naučili. Tímto bych jim oběma chtěl moc poděkovat jménem svým i jménem Bruk.