2. podzimní zkoušky, 4.6.2011, Těšany u Brna

11.06.2011 22:37

 V týdnu od 28. května 2011 do 4.6.2011 jsme s Bruk odjeli na výcvikový tábor do Těšan u Brna. Těšil jsem se více než loni, protože tentokrát nás na závěr pobytu čekaly 2.podzimní zkoušky. Připravovali jsme se již doma a ještě jsem chtěl vše „dopilovat“ právě v Těšanech.

 

Tréninku na podzimní zkoušky jsme se intenzivně věnovali celé 4 dny, od neděle do středy. Další dny, které zbývaly do soboty, jsme regenerovali a sbírali síly u Jindřišky a Huberta.

 

V sobotu ráno jsme plní očekávání odjeli zpět do Těšan, kde se zkoušky konaly. Byl jsem dost nervózní, což bylo nakonec určitě dobré znamení, že jsme řádně připraveni a zkoušky zvládneme.

Vše začalo slavnostním nástupem v 9,30 hodin, následně jsme byli rozděleni do skupin.  Po nástupu jsme se rozjeli na konkrétní místa, kde následovalo již samotné skládání zkoušek.

 

Při příjezdu na místo jsme se představili rozhodčím a nastoupili na společný hon. Už  když jsme nastupovali, všiml jsem si, že v dálce vyběhl zajíc, Bruk o něm nevěděla, ale jak jsme přišli blízko, tak jej ucítila a začala hned vystavovat.

 

Po krásném společném honu opadla především moje nervozita a čekalo nás sólo hledání. Bruk po cca 50 metrech začala vystavovat bažanta asi na 20 metrů, kde 2x postoupila a pak se rozběhla dopředu a bažanta vypíchla. Zůstala klidná, když bažant vyletěl, tak jsem ji zapískal zpátky ke mně a hledala dál. Po dalších 20 metrech nás rozhodčí odpískali a skončili jsme se sólo hledáním.

 

Po sólo hledání přišlo na řadu přinášení teplé pernaté zvěře, kde Bruk vše zvládla na jedničku. Po teplé následovaly dohledávky srstnaté a pernaté, ani zde Bruk neměla nejmenší problém.

Po dohledávkách jsme přejeli na další pole, tady přišly na řadu vlečky pernaté a srstnaté zvěře. Bruk pracovala opět na výbornou, dařilo se jí.

Po vlečkách jsme se přemístili na tamnější přehradu, kde nás čekala disciplína přinášení kachny divoké z hluboké vody.

Při této disciplíně Bruk perfektně pracovala, No a tak po předání kachny mi spadl kámen ze srdce, že jsme zkoušky absolvovali a navíc s takovým skvělým bodovým hodnocením. Což dokládám přiloženou soudcovskou tabulkou. Jsem šťastný! Dosáhli jsme geniálního úspěchu, v jaký jsem ani nedoufal, 295 bodů z 300 možných.

 

Chtěl bych poděkovat panu Jaroslavu Gratclovi (https://www.lovecky-vycvik.cz/) za krásně strávený týden v Těšanech, kde jsme mohli trénovat a sbírat zkušenosti k dalším loveckým úspěchům. Děkujeme také za fantastické uspořádání podzimních zkoušek.